آخرین اخبارجهانخبر های مهمدولت فراگیرسیاست

هند: اولویت ما تشکیل دولتی نماینده و فراگیر در افغانستان است

خبرگزاری دید: نماینده دایم هند در سازمان ملل با تاکید بر تعهد کشورش به صلح، ثبات و حمایت بشردوستانه از افغانستان گفت که اولویت دهلی‌نو تشکیل یافتن ساختار دولتی نماینده و فراگیر در افغانستان است.

روچیرا کامبوج نماینده دایم هند در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان بر تعهد استوار این کشور به صلح، ثبات و حمایت بشردوستانه از افغانستان تأکید کرده است.

کامبوج بر سه مورد کلیدی در مورد وضعیت افغانستان تاکید کرده و در عین حال از پیوندهای تاریخی و تمدنی هند با مردم افغانستان سخن زده است.

وی در ابتدا گفت: هند به عنوان همسایه همجوار افغانستان و دوست مردمش، در تضمین بازگشت صلح و ثبات به این کشور سهم مستقیم دارد.

وی همچنین گفت که رویکرد جمعی هند در قبال افغانستان در قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت که در ۳۰ اگست ۲۰۲۱ پس از سقوط کابل و متعاقب آن تسلط طا-لبان به تصویب رسید، بیان شده است.

به گفته خانم کامبوج، «در این راستا، اولویت‌های مشترک و فوری هند شامل ارایه کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان، تشکیل یک ساختار دولتی فراگیر و نماینده، مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر و حفظ حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها است.

نماینده دایم هند در سازمان ملل همچنین بر تعهد هند برای کمک به مردم افغانستان از طریق بورسیه‌های تحصیلی و همکاری با آژانس‌های سازمان ملل تاکید کرده است.

با توجه به وضعیت ناگوار بشردوستانه در این کشور، نماینده هند افزود که کشورها باید کمک‌های بشردوستانه به مردم را در اولویت قرار دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا