آخرین اخبارآسیای میانهامنیت و حوادثپاکستانحکومت

هند: دوران گفت‌وگوی مستمر با پاکستان پایان یافته است/ افغانستان بدون حضور امریکا بسیار متفاوت است

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه هند گفته است افغانستان با حضور نیروهای امریکایی با افغانستان بدون حصور امریکا بسیار متفاوت است.

اس. جی‌شنکر، وزیر امور خارجه هندروز گذشته(۹ سنبله) در جریان مراسم معرفی کتابی تحت عنوان “معمای راهبردی؛ تغییر شکل سیاست خارجی هند” در مورد پاکستان گفته است: «دوران گفت‌وگوهای بی وقفه به پایان رسیده است.»
او صریحا به روابط هند-پاکستان پرداخت و گفته است: من فکر می‌کنم دوران گفت‌وگوی بی‌وقفه با پاکستان به پایان رسیده است. اقدامات عواقبی دارد.
به نقل از ای‌ان‌آی، در مورد جامو و کشمیر، وزیر خارجه هند افزوده است: فکر می‌کنم ماده ۳۷۰ انجام شده است. بنابراین، مسئله امروز این است که چه نوع رابطه‌ای را می‌توانیم با پاکستان در نظر بگیریم؟ راجیو [سیکری] [در کتاب خود] پیشنهاد می‌کند که شاید هند از ادامه روابط در سطح فعلی راضی باشد. شاید بلی، شاید نه… ما منفعل نیستیم.
وزیر خارجه هند در مورد روابط هند و افغانستان نیز گفته که روابط قوی مردم-مردم وجود دارد.
جی‌شنکر: «در مورد افغانستان، روابط قوی مردم-مردم وجود دارد. در واقع، در سطح اجتماعی، حسن نیت خاصی برای هند وجود دارد. اما همان‌طور که به افغانستان نگاه می‌کنیم، من فکر می‌کنم که اصول حکومت‌داری را نباید فراموش شود. در اینجا روابط بین‌المللی به کار است. بنابراین، زمانی که ما امروز سیاست‌های خود را نسبت به افغانستان بررسی می‌کنیم، فکر می‌کنم که منافع خود را کاملاً روشن کرده‌ایم. ما با «حکمت موروثی» که پیش روی ماست گیج نشده‌ایم.»
وزیر خارجه هند افزود که افغانستان با حضور نیروهای امریکایی با افغانستان بدون حضور امریکا بسیار متفاوت است.
جی‌شنکر گفته است: باید قدردان باشیم که افغانستان با حضور امریکا برای ما با افغانستان بدون حضور امریکا بسیار متفاوت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا