آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجهانچینخبر های مهممنطقه

وزارت خارجه چین: آمریکا دست به قتل‌های بی رویه، شکنجه زندانیان و سایر جنایات فجیع در دیگر کشورها می‌زند

خبرگزاری دید: لین جیان سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: متأسفانه ایالات متحده به بهانه حقوق‌بشر در حال پخش اطلاعات نادرست در مورد “کار اجباری” و “همسان‌سازی اجباری” در سایر کشورها بوده است. آمریکا علاوه بر نادیده گرفتن بحران‌بشری بی‌سابقه غزه، با سوءاستفاده از «صلاحیت فراسرزمینی»، دست به اقدامات خودسرانه، قتل‌های بی‌رویه، شکنجه زندانیان و سایر جنایات فجیع در کشورهای دیگر می‌زند.

وزارت خارجه چین: آمریکا دست به قتل‌های بی رویه، شکنجه زندانیان و سایر جنایات فجیع در دیگر کشورها می زند

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز (۱۲ اسد) در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته است: ایالات متحده باید از تاریخ درس بگیرد و با درون‌نگری، “بیماری حقوق بشر” و “بیش فعالی” خود در زمینه مداخله در امور داخلی سایر کشورها را درمان کند.

در این کنفرانس یکی از خبرنگاران از لین‌جیان پرسید: وزارت کشور ایالات متحده اخیراً جلد دوم گزارش تحقیق پروژه “ابتکار حقیقت یابی در مورد مدارس شبانه روزی بومیان آمریکایی” را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که نزدیک هزار کودک بومی در حین تحصیل در مدارس شبانه روزی تحت اداره یا حمایت دولت ایالات متحده یا مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، یا مجبور شدند باورهای خود را تغییر دهند و یا به دلیل صحبت کردن به زبان مادری خود مجازات شده‌اند. این اقدامات آثار ماندگاری بر جوامع بومی برجای گذاشته است. نظر چین چیست؟

 لین جیان پاسخ داد: چین به این گزارش توجه داشته است. تاریخچه تأسیس ایالات متحده، تاریخچه ای خونین و اشکبار برای بومیان آمریکایی است. مسئله این بومیان، گناه اصلی ایالات متحده و مدارس شبانه روزی بومیان بزرگترین گواهی این جنایت است. ایالات متحده در طول تاریخ به طور سیستماتیک نسل‌کشی فرهنگی، نسل کشی معنوی و نسل کشی نژادی را علیه بومیان آمریکایی انجام داده است. تا جایی که امروز، آنها تبدیل به یک “گروه نامرئی” و یک “نژاد در حال محو شدن” هستند.

 وی افزود: متأسفانه ایالات متحده نه تنها مدت‌هاست که از این تاریخ سیاه اجتناب کرده و سعی در پنهان‌کردن آن داشته، بلکه همزمان به بهانه حقوق‌بشر در حال پخش اطلاعات نادرست در مورد “کار اجباری” و “همسان سازی اجباری” در سایر کشورها بوده است. آمریکا علاوه بر نادیده گرفتن بحران بشری بی‌سابقه غزه، با سوءاستفاده از «صلاحیت فراسرزمینی»، دست به اقدامات خودسرانه، قتل‌های بی‌رویه، شکنجه زندانیان و سایر جنایات فجیع در کشورهای دیگر می‌زند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا