آخرین اخبارامنیت و حوادثسیاست

وقوع انفجار در استان کرمان ایران

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی از وقوع دو انفجار در استان کرمان ایران است. مسئولان این استان تایید کرده‌اند که این انفجار حمله تروریستی بوده است.

روز چهارشنبه( ۱۳ جدی)‌ هم‌زمان با سالگرد ترور قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس، در استان/ولایت کرمان دو انفجار پیاپی به فاصله ۱۰ دقیقه رخ داد که بنا بر اعلام مقام‌های امنیتی، در اثر آن‌ها دست‌کم ۲۵ تن کشته و بیش از ۴۰ نفر مجروح شده‌اند.

با آنکه مقام‌های محلی در دقایق ابتدایی این حادثه «انفجار چند کپسول گاز» را دلیل این انفجارها اعلام کردند، معاون استانداری کرمان کمی بعد اعلام کرد که «این حادثه یک حمله تروریستی بود».

در همین حال شهردار کرمان با بیان اینکه «علت دقیق حادثه هنوز مشخص نیست» گفت: «هنوز معلوم نیست که این انفجارها بر اثر ترکیدن کپسول گاز اتفاق افتاده یا انتحاری بوده است».

وقوع این انفجارها هم‌زمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و رژیم اسرائیل بر سر جنگ غزه، احتمال دست داشتن رژیم اسراییل در حادثه جدید کرمان را برای برخی از تحلیلگران و شهروندان فعال در شبکه‌های اجتماعی پررنگ کرده است.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان اعلام کرد: «در دو بمب‌گذاری امروز حداقل ۲۰ شهید داشتیم.» هم‌زمان رئیس اورژانس ایران خبر داد که همه بیمارستان‌های استان کرمان فعال شده و در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و تمامی آمبولانس‌های مناطق همجوار به سمت گلزار شهدای کرمان و بیمارستان‌های این شهر حرکت کرده‌اند.

گفتنی است که هنوز هیچ گروه یا دولت خارجی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا