آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

پاکستان هرگونه مذاکره با «تی‌تی‌پی» را رد کرد

خبرگزاری دید: نخست‌وزیر پاکستان هرگونه مذاکره با تی‌تی‌پی را رد کرد و گفت اخراج مهاجرین غیرقانونی افغانستان انتقام‌جویی نیست.

انوارالحق کاکر نخست وزیر پاکستان در حالی که در جمع هیئتی از اتاق بازرگانان پیشاور در مرکز ایالت خیبرپختونخوا (K-P) سخنرانی می‌کرد، به صراحت هرگونه امکان مذاکره با تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) را رد کرده است.

بر بنیاد این گزارش، او به استراتژی ضد تروریزم پاکستان اشاره کرده و تاکید کرده است که این کشور در توانایی خود برای مبارزه طولانی با این گروه مصمم است.

نخست‌وزیر پاکستان در جریان این کنفرانس خبری قاطعانه گفته است: دولت پاکستان آن‌قدر قدرت‌مند است که می‌تواند نه فقط برای یک سال، بلکه برای یک قرن با تحریک طا-لبان پاکستان مبارزه کند.

کاکر در پاسخ به پرسش‌ها در مورد موانعی که مذاکرات با تحریک طا-لبان پاکستان را مختل می‌کند، به صراحت بیان داشته است: ما نمی‌خواهیم با آن‌ها وارد گفت‌وگو شویم. ما هیچ قصدی برای انجام این کار نداریم.

نخست‌وزیر پاکستان هرگونه تصور از اخراج پناهجویان افغانستان را رد و تأکید کرده که فقط از خارجیان غیرقانونی ساکن در این کشور خواسته شده تا این کشور را ترک کنند.

به گفته وی، هدف از این اقدامات برقراری روابط با معیارهای بین‌المللی با افغانستان است تا اطمینان حاصل شود که جابجایی مردم منوط به صدور روادید مناسب است.

وی تاکید کرده که اخراج مهاجرین غیرقانونی به دلیل انتقام‌جویی نیست، بلکه گامی در جهت پاکسازی ملت از شر افرادی است که در قالب جنایت و تروریزم در ایجاد آسیب‌های اجتماعی نقش دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا