آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهممنطقههند

کرملین؛ غرب با حسادت نظاره‌گر سفر مودی به روسیه است

خبرگزاری دید: نارندرا مودی نخست‌وزیر هند امروز دوشنبه(۱۸ سرطان) سفر دو روزه‌اش را به روسیه آغاز می‌کند. همزمان، کرملین از دستور کار گسترده دیدار رهبران دو کشور خبر داده و با بیان اینکه روابط روسیه و هند در سطح “مشارکت راهبردی” است، تاکید نموده است که غرب از نزدیک و با حسادت شاهد سفر آتی نخست وزیر مودی به روسیه است.

کرملین؛ غرب با حسادت نظاره‌گر سفر مودی به روسیه است

به نقل از هندوستان تایمز، نشست سالانه مودی و ولادیمیر پوتین بالاترین مکانیزم گفت‌وگوی نهادی در مشارکت استراتژیک بین دو کشور است.
بر بنیاد این گزارش، مودی و پوتین در این دیدار روابط چندجانبه بین دو کشور را بررسی و در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی مورد علاقه تبادل نظر خواهند کرد.
برنامه مودی در مسکو شامل دیدار خصوصی با پوتین، مذاکرات در سطح هیئت، گفت‌وگوهای محدود و بازدید از یک نمایشگاه است.
او همچنین در گردهمایی مهاجران هندی سخنرانی خواهد کرد.
در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی دولتی VGTRK روسیه گفته که دستور کار مودی در مسکو “گسترده” خواهد بود و رهبران دو کشور می توانند “گفت‌وگوهای غیررسمی” داشته باشند.
پسکوف با بیان این‌که روابط روسیه و هند در سطح “مشارکت راهبردی” است، تاکید کرده که غرب از نزدیک و با حسادت شاهد سفر آتی نخست وزیر مودی به روسیه است.از سویی هم، وزیر امور خارجه هندگفته است که سفر مودی به روسیه فرصتی عالی برای او و پوتین است تا «مذاکرات مستقیم در مورد بسیاری از موضوعات از جمله تجارت» داشته باشند.
وی گفته است: مسایلی وجود دارد… مانند عدم تعادل تجاری… بنابراین، در سطح رهبری، فرصت خوبی برای نخست وزیر مودی و رییس جمهور پوتین خواهد بود که بنشینند و مستقیماً با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
مودی پس از سفر به مسکو از ۹ و ۱۰ جولای به اتریش سفر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا