آخرین اخباراسلایدشوتبصرهترجمهجنگحقوق بشرمنطقه

انسان‌زدایی فلسطینی‌ها برای توجیه اشغال و نسل‌کشی

ترجمه و تلخیص: سیدطاهر مجاب – خبرگزاری دید

خبرگزاری دید: پس از همه این‌ها، دولت ایالات متحده فروش تسلیحات به دولت نسل‌کش اسرائیل را به مبلغ ۲۰ میلیارد دالر تأیید کرد. هر کسی که به شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشد، بدون شک اجساد تکه تکه شده کودکان فلسطینی را دیده است که با بمب‌ها ومرمی‌های اسرائیل سلاخی شده‌اند.

انسان‌زدایی فلسطینی‌ها برای توجیه اشغال و نسل‌کشی

حدود یک ماه پیش دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین امریکا با توهین به فلسطینی‌ها، از جو بایدن رییس جمهور کنونی ایالات متحده انتقاد کرد که در کمک به اسرائیل برای “قتل‌عام همه در غزه” و “سرقت سرزمین فلسطینی‌ها” کوتاهی کرده و ناکام مانده است.
بایدن، شخصی که به طور مستقیم سلاح‌های کشتار جمعی مداوم فلسطینی‌ها را تمویل و تأمین می‌کند، عملا با توهین به فلسطینی‌ها هیچ مشکلی ندارد.
مفسران لیبرال این کشور، که همیشه آماده‌اند نژادپرستی ترامپ را فریاد بزنند، نیز هیچ اهمیتی ندادند. چند تا مقاله در مورد این‌که چگونه “توهین نژادپرستانه” ترامپ باعث ناراحتی حامیان حقوق بشر شده بود، وجود داشت، اما در عرض چند روز، اگر نگوییم چند ساعت، این‌ها به کلی فراموش شد.
این اظهارات ماه‌ها پس از ریختن بمب‌ها بر سر فلسطینی‌های غزه، تیرباران، زندانی و گرسنگی دادن به آن‌ها، پس از نابودی کامل شفاخانه‌ها و دانشگاه‌های نوار غزه، و پس از قتل وحشیانه “رجب” شش ساله با شلیک مستقیم ۳۵۵ مرمی به خودرویی که در آن بود، صورت گرفت.
تحقیقات مختلف نتیجه‌گیری کرده که فلسطینی‌ها بدون اتهام یا داشتن نماینده قانونی در زندان‌ها و اردوگاه‌های اسراییل نگهداری و شکنجه می‌شوند، گرسنگی داده می‌شوند، تجاوز جنسی می‌شوند و به حال خودشان رها می‌شوند تا بمیرند.
آمارهای رسمی قتل عام فلسطینی‌‌ها توسط اسرائیل در غزه از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته و هزاران نفر دیگر هنوز زیر آوار مدفون هستند.
پس از همه این‌ها، دولت ایالات متحده فروش تسلیحات به دولت نسل‌کش اسرائیل را به مبلغ ۲۰ میلیارد دالر تأیید کرد.
هر کسی که به شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشد، بدون شک اجساد تکه تکه شده کودکان فلسطینی را دیده است که با بمب‌ها ومرمی‌های اسرائیل سلاخی شده‌اند.
پس چگونه می‌توانند همچنان چشم شان را بر روی این کشتار ببندند؟ چگونه می‌توانند از سیاستمدارانی حمایت کنند که آشکارا از بین بردن انسان‌ها را در فلسطین تمویل و تسهیل می‌کنند؟
پاسخ، البته، انسان‌زدایی فلسطینی‌ها است. بسیاری در غرب، به‌ویژه ان‌هایی که در مناصب قدرت هستند، به جان فلسطینی‌ها هیچ ارزشی قایل نیستند. آن‌ها فلسطینی‌ها را انسان نمی‌بینند.

نویسنده: احمد ابسیس
منبع: الجزیره –  Aljazeera

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا