آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانخبر های مهمسیاستمنطقه

باقری‌کنی : مردم افغانستان تصمیم‌گیران اصلی کشور خود در همکاری با کشورهای همسایه و منطقه هستند

خبرگزاری دید: علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست گفته است: مردم افغانستان تصمیم‌گیران اصلی کشور خود در همکاری با کشورهای همسایه و منطقه هستند و اجازه دخالت به بازیگران خارج از منطقه را که سابقه مداخلات مخرب داشته و مسئول معضلات فعلی هستند نمی‌دهند.

متقی در صحبت با باقری‌کنی: مردم افغانستان تصمیم‌گیران اصلی کشور خود در همکاری با کشورهای همسایه و منطقه هستند

علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه ایران شب گذشته در حساب ایکس خود از گفتگوی تلفنی با امیر خان متقی سرپرسرست وزارت خارجه طا-لبان خبر داد.

باقری کنی در این گفتگو تصریح کرده است: ایران و افغانستان به عنوان دو همسایه و با توجه به اشتراکات مختلف دینی، زبانی، تمدنی و فرهنگی در همکاری و هماهنگی با هم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه می‌کوشند.

علی باقری کنی در تماس تلفنی اظهار داشته است که کشور‌های اسلامی باید در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر پیشتاز باشند.

وی در مورد این گفتگو در برگه ایکس خود نوشته است: :در گفتگوی تلفنی با مولوی امیرخان متقی، تاکید کردم که کشورهای اسلامی باید در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر پیشتاز باشند.

این در حالی است که در روزهای پیش رو نشسته دوحه سوم حضور کشورهای مختلف با موضوع افغانستان برگزار خواهد شد طا-لبان روز گذشته اعلام کردند که نمایندگانی از آنها در این نشست شرکت خواهند کرد.

در همین حال ۱۹ جوزا ماه ۱۴۰۳ تهران میزبان نشست گفتگوهای منطقه‌ای با حضور نمایندگان ویژه کشورهای پاکستان، چین روسیه و ایران در امور افغانستان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا