آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانصحتکودکانمنطقه

داکتران بدون مرز: کودکان درافغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند

خبرگزاری دید: با تشدید بحران اقتصادی در کشور، سازمان داکتران بدون مرز (ام‌اس‌اف) در گزارشی می‌گوید خانواده‌ها حتی پولی برای انتقال کودکان بیمار به مراکز صحی ندارند. این سازمان گفته است که تقریباً همه کودکان روستاهای دوردست افغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند.

داکتران بدون مرز: کودکان درافغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند

الین پلنر، هماهنگ کننده صحی داکتران بدون مرز در افغانستان روز گذشته( ۲۶ سرطان) در گزارشی گفته است : کودکان زیر شش ماه نیز اغلب برای ثبت نام در بسیاری از برنامه‌های تغذیه بسیار خردسال هستند. بنابراین، برای خانواده‌ها سخت است که در هنگام سوءتغذیه مراقبت لازم را دریافت کنند.
رویا، مادری که فرزندش دو هفته در یکی از مراکز صحی مربوط به داکتران بدون مرز بستری بود، گفته است که به دلیل وضعیت بد اقتصادی، تقریباً همه کودکان در روستای او از سوء‌تغذیه رنج می‌برند.
سازمان داکتران بدون مرز تاکید کرده که این سازمان در ۲۰۲۳ برای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه در هرات، قندهار و هلمند خدمات صحی ارایه کرده است.
این سازمان همچنان گفته که بین جنوری تا اپریل ۲۰۲۴، ۲ هزار و ۴۱۶ بیمار را پذیرش کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا