آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرحکومتخبر های مهمرسانه‌هازنانکودکان

شورای علمای شیعه کشور؛ به خاطر انسانیت به کمک آسیب دیدگان بشتابید

خبرگزاری دید:  شورای علمای شیعه افغانستان در پیوند به حوادث طبیعی و کشته شدن صدها تن از شهروندان در نقاط مختلف کشور گفته است که موسسات خیریه و دفاتر مراجع تقلید باید بخاطر وظیفه انسانی و اسلامی شان به کمک این آسیب دیدگان بشتابند.


شورای علمای شیعه افغانستان روز دوشنبه (۲۵ ثور) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حکومت سرپرست باید در اسرع وقت به کمک‌مردم بشتابند.
در اعلامیه شورای علمای شیعه افغانستان آمده است: ” مردم مسلمان و نجیب افغانستان که در این اواخر دچار مصائب و گرفتاری‌های فراوان بوده است، در این ایام حوادث طبیعی، از جمله سیلاب ویرانگر این مردم را مورد آسیب جدی و فراوان دیگر قرار داد. مخصوصاً در ولایت بغلان تلفات و خسارات بسیار سنگینی به مردم رساند؛ قرار گزارش‌های رسیده صدها نفر جان باخته و هزاران خانه با تمام وسایل و لوازم ضروری از بین رفته و همچنین تعداد فراوانی از احشام و مواشی نابود شده است”.
‏ اعلامیه افزوده است که شورای علمای شیعه افغانستان، مصایب وارده را به تمام صاحبان مصیبت و خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کند و برای کشته شدگان رحمت و غفران الهی و نیز  برای بازماندگان مقام صابران را  استدعا می‌نماید.
شورای علمای شیعه در اعلامیه گفته است که تمام مومنین، موسسات خیریه و دفاتر مراجع تقلید، مخصوصاً دولت سرپرست باید به هر طریق ممکن در اسرع وقت به کمک آسیب دیدگان بشتابند و حداقل از این جهت مقداری از درد و آلام مصیبت دیدگان کاسته و به وظایف اسلامی و انسانی شان عمل نمایند.
گفتنی است که در ماه‌های اخیر باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ها در برخی از ولایات کشور خسارت هنگفت جانی و مالی را برای مردم در پی داشته است. در تازه‌ترین مورد در ولایت بغلان جاری شدن سیلاب‌ها صدها کشته و خسارت زیادی مالی را برای مردم برجای گذاشته است. منابع محلی به رسانه‌ها گفته اند که در برخی از مناطق شدت سیلاب ها به حدی زیاد بوده که یک روستا به صورت کلی از بین رفته است.
ابراهیم آخوند زاده باشنده محل در ولسوالی نهرین ولایت بغلان در صحبت به خبرگزاری دید، گفت که با گذشته چند روز از این حادثه طبیعی کمک‌های لازم به مردم صورت نگرفته است و یکی از دلایل بسته بودن راه‌های متصل به مناطق سیل زده است.
آخوند زاده از مردم، موسسات خیریه، تاجران و نهادهای ملی و بین‌المللی خواست به‌خاطر انسانیت و کمک به انسان‌های بیچاره در اسرع وقت به مردم کمک کنند زیرا در حال حاضر شماری زیادی از مردم در مناطق سیل زده هیچ گونه سرپناهی برای زندگی ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا