آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات: روسیه منافعش را بر محور مردم افغانستان ارزیابی کند

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات در واکنش به مواضع اخیر روسیه در پیوند به تعامل با طا-لبان، از این کشور خواسته است که منافعش را بر محور مردم افغانستان ارزیابی کند.

این‌ شورا امروز پنج‌شنبه (۱۰ جوزا) با نشر بیانیه‌ای گفته است که روسیه باید منافعش را نه متمرکز بر تعامل با یک جناح بلکه بر محور مردم افغانستان ارزیابی کند.

در متن اعلامیه این شورا آمده است: «جمهوری فدراتیف روسیه به‌جای تمرکز بر تعامل با یک گروه افراطی غیرمسوول و با عملکرد تروریستی که عملا میزبانی بیش از ۲۲ گروه تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی را برعهده دارد و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، منافع‌اش را با محوریت مردم افغانستان و در تعامل با جامعه سیاسی آن ارزیایی کند».

شورای مقاومت ملی برای نجات گفته که عمر تعامل با مردم افغانستان درازتر است و پیامدهایش اثر مثبت طولانی‌مدت دارد.

این‌ شورا همچنان افزوده است که اگر در نشست دوحه، فارمت مسکو و دیگر نشست‌ها درباره تشکیل حکومت گذار، احیای حاکمیت قانون و اعاده حاکمیت مردم افغانستان مورد بحث قرار نگیرد و اعضای جامعه مدنی، احزاب سیاسی و زنان در آن اشتراک نداشته باشند، موثر واقع نخواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته مقام‌های روسیه از جمله ولادیمیر پوتین رییس جمهور و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، طا-لبان را واقعیت امروز افغانستان نامیدند که بایستی به نحوی با آنان تعامل‌ کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا