آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهپاکستانخبر های مهم

صدها ماشین حامل محصولات زراعتی افغانستان در انتظار باز شدن مسیر تورخم‌اند

خبرگزاری دید: پاکستان بار دیگر روز چهار شنبه(۱۰ اسد) گذرگاه تورخم را به روی عبور و مرور بست. بسته‌شدن دروازه تورخم به روی صدها ماشین حامل محصولات زراعتی افغانستان امروز وارد سومین روزش شد. در همین حال برخی از رانندگان اذعان دارند که با وجود داشتن مدارک عبور و مرور اجازه تردد از مرز را ندارند و مرزبانان پاکستانی اجاره نمی دهند.

صدها ماشین حامل محصولات زراعتی افغانستان در انتظار باز شدن مسیر تورخم‌اند

در حالی که فصل میوه و سبزیجات در افغانستان است و تاجران در تلاش برای صادرات آن‌ها به پاکستان هستند. مقامات پاکستان می‌گویند کسانی که از این دروازه تردد می‌کنند باید «سند ورود موقت» یا «تاد» داشته باشند.

مقامات پاکستان می‌گویند که آن‌ها برای تأمین امنیت و جلوگیری از رفت‌وآمد شورشیان از تورخم و دیگر مسیرها، داشتن این اسناد را اجباری کرده‌اند.

آن‌ها ۳۱ جولای را مهلت برای داشتن این اسناد تعیین کرده بودند.

«تاد» سندی است که سفارت و کنسولگری طالبان در پاکستان به رانندگان پاکستان و سفارت پاکستان در افغانستان به رانندگان افغان می‌دهند و باید هر شش ماه تمدید شود.

با این‌حال ، رانندگان می‌توانند از این مدرک بدون پاسپورت یا ویزا به مدت شش ماه برای سفر استفاده کنند، اما برخی از رانندگان افغان می‌گویند، هرچند این سند را دارند، پاکستان اجازه عبور از تورخم را برایشان نمی‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا