آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاستمنطقه

نبیل: انتخابات ایران، نمادی از پایبندی به اصول مردم‌سالاری دینی و احترام به رأی مردم بود

‏خبرگزاری دید: رحمت‌الله نبیل رییس امنیت ملی در حکومت پیشین برگزاری ۱۴مین دور انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران را، نمادی از پایبندی به اصول مردم‌سالاری دینی و احترام به رأی مردم دانسته و افزوده است: جمهوری اسلامی ایران، بر پایه تفسیر از اسلام، اشتراک در انتخابات را وجیبه دینی می‌پندارد و به ارزش‌های انسانی و حقوق مدنی در یک چارچوب احترام می‌گذارد و زنان از حقوقی همچون تحصیل، اشتغال و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی برخوردارند.

نبیل: انتخابات ایران، نمادی از پایبندی به اصول مردم‌سالاری دینی و احترام به رأی مردم بود

‏نبیل در پیام خود آورده است: “تفاوت میان جمهوری اسلامی ایران و نظام طا-لبان، نشان‌دهنده تفاوت تفسیرها و دیدگاه‌های آنان از اسلام است.‏ نظام طا-لبان با تفسیر بدوی از اسلام، قوانینی سخت‌گیرانه و محدودکننده را بر جامعه تحمیل می‌کند و حقوق اساسی بشری، حقوق زنان و حق انتخاب زعامت را نادیده می‌گیرد. این رویکرد طا-لبان نشان‌دهنده یک بام و دو هوا در تفسیر از اسلام است که همواره باعث سوءتفاهم و تفرقه میان مسلمانان می‌شود. چنین رویکردی نه تنها با اصول انسانی و اسلامی مغایرت دارد، بلکه تصویر نادرستی از اسلام به جهان ارائه می‌دهد.”

‏وی گفته است: “تفاوت این دو دیدگاه از یک اسلام و یک قرآن، نشان‌دهنده اهمیت تفسیر صحیح و عقلانی از متون دینی است. جمهوری اسلامی ایران با رویکردی متعادل و انسانی، الگویی موفق‌تر و قابل احترام‌تری از حکومت اسلامی را به نمایش گذاشته است.”

‏نبیل در پیام خود از تمامی کشورهای اسلامی خواسته است که بیش از این اجازه ندهند تا طا-لبان با عملکردهای خود، چهره‌ای نادرست و بدنام از اسلام به جهان نشان دهند و همگان باید در راستای ترویج تفسیرهای صحیح و انسانی از اسلام و حمایت از حقوق بشر و عدالت اجتماعی تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا