آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌هاروند صلحزنانمنطقه

کنفرانس دو روزه آنکارا پیرامون نشست آتی دوحه آغاز بکار کرد

خبرگزاری دید: با نزدیکی به برگزاری سومین نشست دوحه برای افغانستان ، کنفرانس دو روزه تحت عنوان «بررسی روند دوحه» در آنکارا، پایتخت ترکیه آغاز به کار کرد. در این کنفرانس که از سوی مرکز” پژوهشی و پالیسی لاجورد یولی” برگزار شده است فعالان مدنی و سیاسی کشور در آن حضور خواهند داشت.

کنفرانس دو روزه آنکارا پیرامون نشست آتی دوحه آغاز بکار کرد

به نقل از اطلاعات روز، در این کنفرانس که برای امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ جوزا) و فردا ادامه دارد افرادی چون شاه‌گل رضایی و راحله دوستم، از اعضای پیشین شورای ملی افغانستان، نصیراحمد اندیشه، نماینده‌ی افغانستان در جنوا و فیض‌الله ذکی، وزیر پیشین کار و امور اجتماعی از اشتراک‌کنندگان کنفرانس آنکارا هستند.

نوراحمد یورتداش، یکی اشتراک‌کنندگان این نشست می‌گوید که فعالان مدنی و سیاسی نتیجه یافته‌های‌شان را با سازمان ملل متحد در میان خواهند گذاشت.

قرار است سومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد به روزهای ۱۰ و ۱۱ ماه سرطان در دوحه قطر برگزار شود.
احزاب مطرح، جریان‌های سیاسی و جنبش‌های اعتراضی زنان دیروز در اعلامیه‌ی مشترک درباره‌ی سومین نشست دوحه گفته‌اند که گروه طالبان به هیچ‌ عنوان حق نمایندگی از مردم افغانستان را در هیچ نشست و کنفرانسی، از جمله اجلاس سوم دوحه ندارد.

در این اعلامیه آمده است که هر نوع گفت‌وگو در غیاب نمایندگان اصلی مردم افغانستان زیر هر عنوان، در حقیقت امتیازدادن به طالبان است و نتیجه نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا